Nieuw Zeeland met Thomas! #2 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Thomas Bridie - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland met Thomas! #2 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Thomas Bridie - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland met Thomas! #2

Blijf op de hoogte en volg Thomas

17 April 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Oke dan, het tweede deel van mijn reisupdate.

Zoals je waarschijnlijk al wel had kunnen bedenken, ben ik momenteel al op het zuidereiland. Vanuit wellington, wat trouwens tegenviel, in mijn mening, ging ik met de veerboot naar Picton. De overtocht zelf is echt al een activiteit op zich, met prachtig weer en een kalme zee maakte ik de overtocht, en ik heb er zeker van genoten, al was het wel erg winderig. Toen ik aankwam in Picton, was het de bedoeling dat ik met twee Italiaanse meiden zou afspreken en dat ik dan met ze mee zou rijden. Maar na bijna 2 uur wachten, kwam ik tot de conclusie dat ze toch niet meer op kwamen dagen, dus besloot ik maar een dagje in Picton te blijven. Nou, dat dagje werden er 4. Alles zat mee in Picton, het weer was geweldig, lekker 25 graden of warmer. De mensen in het hostel waar ik bleef waren gezellig en ze hadden een strand, wat wil je nog meer. Dus ik heb lekker een dagje of 4 in Picton doorgebracht. Maar daarna vond ik het toch onderhand wel nodig dat ik weer verder zou gaan reizen, aangezien de tijd zo wel heel snel ging. Dus nam ik de bus naar Nelson, een iets groter stadje waar ik daarna in totaal nog 3 dagen gebleven ben. Wat ik merkte is dat het in je eentje heel makkelijk is om gewoon op een plek te blijven hangen, maarja, zo zie je natuurlijk niks. Dus uiteindelijk ben ik vanuit daar vertrokken naar het Abel Tasman National Park. Daar werd ik afgezet met de bus, letterlijk bij de ingang van het park. Gelukkig was zo’n 200 meter verderop een hostel te vinden. De locatie van dit hostel, wat The Barn heette, was ideaal, loopafstand van de grootste attractie van het gebied, mooi toch. Hier ben ik twee volle dagen gebleven, en heb hier heel wat kilometers gemaakt. Wandelen door het national park is natuurlijk geweldig, en het is nog gratis ook. Hier kwam ik een groep tegen die met de ‘stray’ bus het land rond gingen. De stray bus is een organisatie waarmee je mee kan met een soort tourbus, door heel nieuw zeeland. Maar het was zeker gezellig om die mensen allemaal een beetje te leren kennen, maar ik heb toch besloten om in mijn eentje verder te gaan, dat is ook wel zo rustig.
Vanuit het Abel Tasman Park, ben ik vervolgens naar de Franz Jozef Gletsjer gegaan, hier heb ik wandeltochten gemaakt naar de gletsjer, dit was prachtig, alleen was het wel een beetje jammer dat het regende. Maar, ieder nadeel heeft zijn voordeel, door de regen zag ik veel meer van de watervallen rondom de gletsjer. Na 2 dagen in Franz Jozef rond gehangen te hebben ging ik maar naar het volgende plaatsje, Wanaka. Gelegen aan het grootste meer op het zuidereiland, en met prachtig weer, heb ik daar ook de tijd van mijn leven gehad. En toen kwam ik ook nog eens twee amerikanen tegen, waarmee ik het meteen goed kon vinden, we hebben een aantal dagen van alles samen gedaan, super gezellig. Het was alleen wel jammer dat ze snel al weer verder moesten. Hierna ben ik naar queenstown gegaan, waar ik momenteel ook nog ben. Sinds dat ik hier ben, heeft het bijna alleen maar geregend. Maar ik hoor van veel mensen dat het gebied hier juist mooier is als het regent, aangezien het veel van de omliggende watervallen ‘activeert’. Morgen ga ik richting Milford sound, een van de mooiste plekken in nieuw zeeland, om daar de omgeving te ontdekken en te bewonderen. Al hoor ik wel dat het er stikt van de Zandvliegen, dus ik ga me goed insmeren. Maar waarschijnlijk zal dat het zeker waard zijn.
Nadat ik daar geweest ben, ben ik van plan om richting christchurch te gaan, en zo mijn reis richting het noorden te beginnen, aangezien de tijd toch langzaam aan begint te dringen. Ik ga terug naar het noorden reizen via de oostkust, aangezien ik via de westkust naar het zuiden ben gereisd. En dan ben ik van plan om nog ongeveer een dag of 4 op het noordereiland dingen de doen, voordat ik weer in Auckland moet zijn voor mijn vlucht terug naar Nederland. Een van de dingen die ik nog zeker wil doen, is Hobbiton, dit is de plek waar ze ‘The Shire’ hebben opgenomen in zowel de Lord of The Rings films, als in The Hobbit films.

Ten slot sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer iets uploaden, de tijd vliegt zonder dat je het door hebt, en dan komen zulke dingen er nou eenmaal niet van. Ik denk dat ik nog een paar van deze updates ga doen, dus daar kan je naar uitkijken. Maar voor nu, houdoe, tot ziens, en see ya later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hey there, ik ga een reis maken door New Zealand, en ik ga om de zoveel tijd een reisblog bijhouden. Als je me kent, en/of me graag wilt volgen op mijn reis, voel je vrij om mijn blog te lezen.

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 1974

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Nieuw Zeeland met Thomas!

Landen bezocht: