Nieuw Zeeland met Thomas! #3 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thomas Bridie - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland met Thomas! #3 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thomas Bridie - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland met Thomas! #3

Blijf op de hoogte en volg Thomas

27 April 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

En hier is ie dan, het derde deel van mijn riesverslag door Nieuw Zeeland. Op het moment dat ik dit schrijf, zit ik op de Interislander boot, dit is de boot die tussen de twee eilanden heen en weer vaart. Hier zit ik ongeveer 4 uur, dus ik heb zeker de tijd om even een stukje te schrijven voor de mensen thuis.
Terwijl ik van het geweldige uitzicht geniet vanuit de boot, denk ik terug naar de afgelopen paar weken. Vanuit Wanaka, naar Queenstown en daarna door naar Dunedin. Queenstown was zker anders dan dat ik had verwacht, met de drukte van een grote, drukke stad, maar de schoonheid van een pittoresk dorpje tussen de bergen, was het zeker de moeite waard om daar een paar dagen te blijven.
Vanuit Queenstown ben ik met een dagtour naar Milford Sound gegaan, en het was een van de meest prachtige dingen die ik tot nu toe hier gezien heb. Het is niet zo gek dat Milford Sound op de World Heritage List staat als een van de wereldwonderen. Hier hebben we de hele dag rond mogen kijken, en hebben hier ook nog een cruise gehad van een paar uur. Tijdens deze cruise heb ik een beetje van het schaarse wild life mogen bewonderen. Zeehonden, een aantal bijzondere Nieuw Zeelandse vogels en een heel assortiment aan vissen.
Vanuit Queenstown ben ik doorgegaan naar Dunedin, de stad geinspireerd en genoemd naar de schotse stad Edinbrough. Hier vind men een heel aantal schotse pubs, en een aantal leuke activiteiten. Helaas was het weer dusdanig slecht, dat ik die activiteiten niet heb kunnnen doen, wel heb ik hier met de mensen in het hostel een gezellige tijd gehad, en heb even een filmpje gepakt, want ik moet wel een beetje up to date blijven met de films die er deze maanden uit zijn gekomen. Dus ik heb het best naar mijn zin gehad in Dunedin.
Na Duniden besloot ik riching Mt Cook te gaan, de hoogste berg van NZ. Ik had dit gepland voor een paar dagen, maar helaas was er geen enkel hostel, waar ik terecht kon voor die dagen, en anders kon ik mijn vlucht vanuit auckland niet meer halen. Dus helaas heb ik Mt Cook over moeten slaan.
Maarja, je moet toch door, dus vanuit Dunedin, bleek er geen directe bus te gaan naar Christchurch, mijn volgende bestemming, dus moest ik een tussenstop maken in Cromwell, een klein dorpje ongeveer 3 uur rijden vanuit Dunedin.
Toen ik de volgende dag aankwam in Christchurch, was ik toch wel een beetje teleurgesteld. Van allemaal mooie gebouwen, was niet zo heel veel meer over. Christchurch heeft na de aardbeving van een paar jaar terug, heel veel gebouwen verloren, en ze proberen deze nu met man en macht te repareren. In Christchurch zag ik de ene na de andere bouwplaats, of ingestorte gebouwen. Een van de spectaculaire dingen is de Kathedraal, die allebei haar gigantische beltorens heeft verloren aan de aardbeving, en deze liggen nog steeds als twee bergen puin rondom te kathedraal. Verder heb ik hier het museum bekeken, zowel als de botanische tuinen. Dit was zeker de moeite waard.
Nadat ik om half 7 weer in de bus zat begon mijn reis terug naar het noorden. Dezelfde dag kwam ik al aan in Picton, de plek waar de veerboot vertrekt. Picton was nog even mooi als dat het was toen ik wegging. Helaas kon ik hier maar een dag blijven, en ben ik vanmorgen, in alle vroegte al vertrokken met de veerboot. Vanmiddag kom ik aan in Wellington, waar ik nog een nacht ga blijven voordat ik doorreis naar Hamilton, vanuit waar ik de Hobbiton tour nog ga doen, voordat ik terug moet naar Auckland.
Zo, weer helemaal up to date. Alles daar ook nog alles zijn gangetje? Let me know.
Maar voor nu was dit het weer, tot over anderhalve week! Cheers!