Nieuw Zeeland met Thomas! #1 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thomas Bridie - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland met Thomas! #1 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thomas Bridie - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland met Thomas! #1

Door: Thomas Bridié

Blijf op de hoogte en volg Thomas

25 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dus, hier is ie dan, mijn eerste update vanuit NZ.
Het is al weer 2 weken geleden dat ik hier in NZ ben aangekomen, en de dagen vliegen voorbij.
De eerste paar dagen in Auckland waren zowel een angstaanjagende ervaring als een verbazingwekkende belevenis. De eerste paar dagen heb ik de stad maar eens verkent. En heb daar een aantal leuke dingen gevonden zoals een muziek festival, een bioscoop waar je u tegen zegt en heeel, maar dan ook echt heeeel veel aziaten. Dit komt omdat er een aantal universiteiten binnen auckland zijn waar veel aziatische studenten naar toe gaan.
Na 2 dagen heb ik op de Backpackers New Zealand facebook pagina een bericht gezet met daarin de vraag of er mensen waren die samen met mij iets wilde gaan doen, en verder samen met mij NZ wilde ontdekken. En ja hoor, daar was een reactie, van het eerste lid van de groep, Linda, uit Duitsland. Aardig meisje, heb ik nog een dag mee ik auckland rondgelopen, en daarna zijn we vertrokken naar rotorua. Rotorua is een plek die bekend staat om haar vulkanische activiteit.
Hier kwamen we de volgende 2 leden van de reisgroep tegen, Davide en Marina, twee italianen die elkaar ook heel toevallig tegen waren gekomen in auckland. We leerde ze een beetje beter kennen en het bleek dat zij de zelfde route hadden(ongeveer) als wij. Daarnaast hadden ze ook nog een auto waar wij ook gebruik van mochten maken.
In rotorua hebben we natuurlijke hot springs gezien, en ook nog in gezwommen ook. Lekker, zo’n beekje van 41 graden. Ook hebben we daar een aantal wandelingen gemaakt door het park van Wai-o-Tapu, dit is een van de weinige plekken op de planeet waar we nog actieve geisers kunnen vinden. Dit was een leuke dagtrip.
Hierna zijn we richting Napier gereden, wat een bijzonder stadje is, want het is helemaal gebouwd in de stijl van Art Deco. Dit komt door een aardbeving in de jaren 30, die alles kapot maakte. Hierna besloten de mensen van Napier het stadje weer helemaal op te bouwen in de stijl van die tijd. Heel bijzonder plaatsje, ookal zijn we er maar een 2 dagen geweest.
Hierna zijn we richting Tauranga gegaan, waar we de tongariro crossing hebben gedaan, dit is een wandeltocht van ongeveer 8 uur, maar wij deden hem in 7. Deze wandeltocht langs een aantal plaatsen waar lord of the rings is opgenomen, vooral de beroemde berg waar mount doom op gebaseerd is. Hierna hebben we in een van de apartste hostel tot nu toe (het was eigenlijk gewoon iemands garage met bedden), ook nog twee delen van lord of the rings zelf gekeken om te kijken of we wat konden herkennen van de tocht. Het enige andere wat ik hier nog interessant vond was Hobbiton, maar hier zijn we helaas niet meer aan toe gekomen. Misschien dat ik dit op de terugweg naar auckland nog even tussendoor doe. Blijkt best wel duur te zijn, dus daar moet ik dan nog even naar kijken.
Maar goed, nadat we Tauranga verlieten, gingen we richting Wanganui (the river city), en tot nu toe heb ik nog niet zo’n mooie plek gezien als Wanganui. Gelegen aan een prachtige rivier die door heel de stad loopt, met natuur en huizen allemaal door elkaar heen gemixt, prachtig. Hier zijn we twee dagen geweest, fietstochten gemaakt langs de rivier naar de zee. Ook hebben we een aantal van de vele gratis museums bezocht. Echt een aanrader dus.
Nu ben ik van Wanganui in de westkust, naar Castlepoint aan de oostkust gegaan, samen met Davide, want de twee dames waarmee we eerst samen reisde, hebben besloten om maar in hun eentje verder te gaan. Dus nu zijn alleen ik en Davide nog over, we komen vast nog wel een aantal andere mensen tegen die mee willen reizen met ons. Dus we zijn vandaag aangekomen in Castlepoint, waar we het strand hebben bekeken, zowel als de beruchte vuurtoren en de kliffen.
Morgen reizen we weer verder, richting wellington, waar ik denk ik 2 dagen ga blijven voordat ik de oversteek ga maken naar het zuidereiland. Vanaf daar ben ik weer op mezelf aangewezen, en moet ik weer nieuwe mensen vinden om mee te reizen. Maar ik denk dat er zat mensen zijn die hun ervaringen met mij willen delen.
ZO, helemaal up to date. Tot nu is het hier echt op en top awesome en ik kijk uit naar de komende anderhalve maand die ik nog over heb. Maar tot zo ver, houdoe, tot de volgende en Cheers!

  • 27 Maart 2016 - 14:23

    Oma Nettie:

    Hallo Thomas,
    Leuk je verslag te lezen en wat heb je het beeldend verhaalt. Je blijft verrassen. Heb je ook voldoende foto's gemaakt? Als je op het Zuider eiland bent ,kom je vast wel weer leuke reis genoten tegen. Ik benijd je wel hoor! Nienke zei ook al : dat wil ik ook ,eerst mijn opleiding afmaken. Ik ben op het ogenblik bij Marleen, morgen ga ik naar jouw vader en moeder( tweede paasdag). Ik heb niet echt veel te melden,mijn leven is niet echt spannend. Ik ben hard aan het werk in mijn volkstuintje, het onkruid tierde welig, nog een paar dagen dan is de klus geklaard. Het is dan ook weer wat warmer en kunnen de planten ( groente plantjes) gezet worden. Dit was mijn reactie op jouw verslag, tot de volgende keer.Liefd oma N

  • 04 April 2016 - 17:22

    Tante Miep:

    Hallo Thomas
    Wat een leuk verhaal. Omdat wij er ook geweest zijn herkennen we hier en daar wel wat.
    Jongen,wat een avontuur! Geweldig dat je dit doet. Niemand kan je dit meer afnemen.
    Ik vermoed ,dat je nu op het Zuidereiland bent. hoe was de overtocht? Wij hadden regen helaas. Het schijnt een prachtige tocht te zijn. Er zijn prachtige gletsjers te bezoeken en ook diverse Sounds. Ben erg benieuwd naar je verhalen en naar de foto's.
    Ga je ook nog naar Christchurch? Ook een mooie stad. Er is zo veel te zien,helaas moet je keuzes maken. Vlieg je naar Auckland terug of ga je weer met de Ferry ?
    Allemaal vragen ,maar we horen het wel een keer.
    Ik hoop ,dat je weer snel aansluiting kan krijgen met leuke jongelui, dat is toch plezieriger denk ik.
    Lieve jongen nog heel veel plezier,geniet je kapot! We gaan in gedachten met je mee.
    Liefs de Geersjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hey there, ik ga een reis maken door New Zealand, en ik ga om de zoveel tijd een reisblog bijhouden. Als je me kent, en/of me graag wilt volgen op mijn reis, voel je vrij om mijn blog te lezen.

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 1979

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Nieuw Zeeland met Thomas!

Landen bezocht: